Промените, въведени със ЗИД ЗАДС за 2017 г.

В ДВ, бр. 97 от 06. 12. 2016 г. бе обнародван Закон за изменение и допълнение на Закона за акцизите и данъчните складове, с преходни разпоредби на който, са направени промени и в останалите данъчни закони, включително и в Закона за счетоводството, в сила от 01. 01. 2017 г.
 
Представяме обзор на направените промени в данъчното законодателство за 2017 г.
 
 
Промените в Закона за акцизите и данъчните складове (ЗАДС)

Коментар върху последните промени в ЗАДС, в сила от 01. 01. 2017 г., който е анонсиран за публикуване в януарския брой на списание „Данъци ТИТА“ за 2017 г., е представен предварително в Рубрика „Безплатно“.
 
 
Промените в Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС)
 
С § 41 - 46 от ПЗР на ЗИД ЗАДС са направени редица промени в Закона за данъка върху добавената стойност. Както е посочено в Мотивите към проекто-закона на ЗИДЗАДС те са свързани с необходимостта от хармонизиране на българското данъчно законодателство с изискванията на европейските директиви и с решенията на Съда на Европейския съюз, както и с прецизиране на разпоредби, които създават затруднения при практическото прилагане на закона.
 
Основните промени, както е посочено в мотивите към проекто закона са свързани с:
 
Прилагане на разпоредби на Директива 2006/112/ЕО относно общата система на данъка върху добавената стойност (Директива 2006/112/ЕО)
 
 По - конкретно промените са свързани с:
  • първо - въвеждане на режим на пропорционално приспадане на данъчен кредит приизползване за независима икономическа дейност и за доставки и дейности извън независимата икономическа дейност на:
-        недвижими имоти по смисъла на т. 82 от § 1 на ДР на ЗДДС (виж чл. 71анов);
 
-        стоки, различни от недвижими имоти, които са или биха били дълготрайни активи по смисъла на новата т. 83 от § 1 на ДР на ЗДДС (виж чл. 71б нов).
 
За стоки или услуги, които не са или не биха били дълготрайни активи по смисъла на новата т. 83 от § 1 на ДР на ЗДДС, е регламентирана възможност лицето да може да упражни право на частичен данъчен кредит и чрез прилагане на критерий, гарантиращ по-точното изчисляване на размера на данъка, съответстващ на използването на съответната стока или услуга за извършване на облагаеми доставки (виж чл. 73бнов ).
 
Като основание за направените промени се приема разпоредбата на чл. 168а от Директива 2006/112/ЕО.
  • второ - във връзка с възможността за пропорционално приспадане на данъчен кредит са въведени и правила за последваща корекция на данъчен кредит. Въведени са разпоредби, свързани с корекция на ползван данъчен кредит за:
-        придобити, произведени или внесени стоки, включително за придобити или изградени недвижими имоти, които са или биха били дълготрайни активи (чл. 79а - нов);
 
-        получени услуги, които са или биха били дълготрайни активи (чл. 79бнов).
 
Запазва се предвиденият понастоящем в ЗДДС период за коригиране на приспаданията за недвижими имоти - 20-годишен срок, а за стоки или услуги, които са или биха били дълготрайни активи - 5-годишен срок.
 
По отношение корекцията на ползван данъчен кредит са взети са предвид правилата, регламентирани в чл. 184 - 187 от Директива 2006/112/ЕО.
 
Прецизирани са и разпоредбите за извършване на корекция на ползван данъчен кредит при унищожаване, липси и брак на стока или при доставка на стока или услуга (чл. 79изм.).
 
Регламентират се:
 
-        начинът на извършване на корекциите по чл. 79, ал. 1, чл. 79а и 79б в случаите на действащ договор за лизинг, за който е приложен чл. 6, ал. 2, т. 3 (чл. 78, ал. 6нова);
 
-        случаите, при които не се извършват корекции по чл. 79, 79а и 79б (чл. 80, ал. 1 - изм.)
 
С преходни разпоредби се регламентира, че не се прилагат:
 
-        чл. 79, 79а и 79б за стоки и услуги, за които регистрираното лице е приложило досегашния чл. 79, ал. 6 и 7 (§ 43 от ПЗР);
 
-        чл. 79, ал. 3 и 5, чл. 79а и 79б за стоки и услуги, които не са дълготрайни активи по смисъла на § 1, т. 83 от ЗДДС, налични към 31 декември 2016 г. включително (§ 44 от ПЗР).
 
 
Промени, свързани с констатирани несъответствия с правото на Европейския съюз, и привеждане на ДДС законодателството в съответствие с решения на Съда на Европейския съюз
 
По - конкретно промените са свързани с:
  • прилагане на специалния режим на облагане на туристическите услуги по отношение на доставките на обща туристическа услуга от туроператор към всяко лице, в т.ч. към друг туроператор, когато действа от свое име и за своя сметка (чл. 136, ал. 3изм.);
  • регламентиране на ред за издаване на кредитно известие при намаление на данъчна основа или разваляне на доставка, за която е издадена фактура с начислен данък за получено авансово плащане, обвързан с връщането на авансово преведената сума (чл. 115, ал. 2доп.). Същевременно е предвиден и ред за извършване на корекция на размера на ползвания данъчен кредит от получателя при развалянето на доставка, за която е издадена фактура за авансово плащане (чл. 78, ал. 4нова).
.
Промени във връзка с писма на Европейската комисия EU Pilot за констатирани несъответствия на разпоредби от ЗДДС с нормите на Директива 2006/112/ЕО
 
По - конкретно промените са свързани с:
  • разпоредбите, засягащи облагането с ДДС на доставки на стоки и услуги, при които данъчно задължено лице действа от свое име и за чужда сметка (чл. 127изм.). Уточнено е, че когато данъчно задължено лице (комисионер/довереник) доставя стоки или услуги от свое име и за чужда сметка и данъчното събитие на доставката между комитента/доверителя и комисионера/довереника е възникнало до 31 декември 2016 г. включително, се прилага разпоредбата на досегашния чл. 127 (§ 45 от ПЗР).
 
Промени, свързани с прецизиране на разпоредби, и редакционни промени във връзка с възникнали затруднения при практическото прилагане на закона
 
По - конкретно промените са свързани с: 
  • дейността на неперсонифицираните дружества:
-        не се счита за доставка на стока или услуга за целите на ЗДДС внасянето на стока или услуга от съдружник за постигане на общата цел по договор за създаване на неперсонифицирано дружество и при условие, че изрично не е договорено възнаграждение. За неперсонифицираното дружество няма да възникват права и задължения по този закон във връзка с получените стоки или услуги. Всички права и задължения по този закон във връзка с използването им от неперсонифицираното дружество, включително на правото на приспадане на данъчен кредит и на задължението за извършване на корекция на ползвания данъчен кредит, ще се изпълняват от съдружника, който ги внася за постигане на общата цел (чл. 10анов);
 
-        регламентиране на задължителна регистрация на неперсонифицирано дружество, в което са внесени стоки или услуги от съдружник - регистрирано по ЗДДС лице (чл. 132, ал. 5 и 6нови);
  • промени при случаите на доставка на услуга с поетапно изпълнение - завършването на всеки етап се смята за отделна доставка и данъчното събитие за нея възниква на датата на изпълнението на съответния етап (чл. 25, ал. 4изм.);
  • прецизиране на текста на разпоредбата, предвиждаща освобождаване на доставките на стоки и извършването на услуги от организации, които не са търговци, поставящи си цели от политически, синдикален, религиозен, патриотичен, философски, филантропски или граждански характер (чл. 44, ал. 1, т. 2 - доп.);
  • регламентиране датата на настъпване на изискуемостта на данъка при вътреобщностно придобиване на ново превозно средство, когато няма издадена фактура, тъй като:
-        доставчикът е данъчно незадължено лице, например физическо лице, установено в друга държава членка, а
 
-        получателят по доставката е нерегистрирано за целите на ЗДДС лице.
 
Датата на изискуемост на данъка ще е датата на документа, удостоверяващ придобиването на новото превозно средство, когато е издаден преди 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е настъпило данъчното събитие (чл. 63, ал. 4 и 5изм.);
  • предоставяне на възможност за прихващане на установения данък за възстановяване, в случаите на т.н. „ускорено възстановяване“ (в 30-дневен срок от подаване на справка-декларацията), с изискуемите публични вземания, възникнали до датата на издаване на ревизионния акт или на акта за прихващане или възстановяване (чл. 92, ал. 5изм.);
  • изменения и допълнения в разпоредбите, засягащи действията на наследниците при смърт на регистрирано по ЗДДС физическо лице, независимо дали е, или не е едноличен търговец (чл. 111, ал. 1 и 2изм., чл. 132анова). Регламентирани са редът и срокът за подаване от наследниците на справка-декларация и на отчетни регистри за последния данъчен период във връзка с задължителната дерегистрация на починалото лице (чл. 125, ал. 13нова);
  • регламентиране ред за документиране и отчитане на доставка, за която от доставчика е начислен данък преди прекратяване на регистрацията му по закона (чл. 124, ал. 5доп.). Регламентирани са и правила за извършване на корекции след извършено деклариране на доставките, които се налагат, когато лицето вече е с прекратена регистрация по ЗДДС (чл. 126, ал. 4-8нови ).
 
Други промени:
  • в оборота за задължителна регистрация по закона се включва и оборотът, реализиран от преобразуващия се или от отчуждителя, когато е лице, нерегистрирано по закона (чл. 96, ал. 4доп.).
  • обстоятелствата, обуславящи налагане на принудителната административна мярка - запечатване на обект за срок до 30 дни (преди беше месец) са допълнени със случаи на нарушения на Наредба № Н-18 от 13 декември 2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства - не се използва фискално устройство или се използва фискално устройство, което няма изградена дистанционна връзка (186, ал. 1, т. 3нова).
Направени са и някои редакционни и технически промени.
 
Коментар върху промените в ЗДДС, в сила от 01. 01. 2017 г., ще бъде публикуван в януарския брой на списание „Данъци ТИТА“.
 
 
Промените в Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО)
 
 
Промените в ЗКПО регламентирани в § 47-50 от ПЗР на ЗИД ЗАДС са свързани с:
  • промяна при деклариране на данъчните задължения.
Регламентира се, че:
 
-        подаването на декларациите по образец по този закон се извършва по електронен път (чл. 7, ал. 2нова).
 
В тази връзка е отменена предвидената в разпоредбата на чл. 92, ал. 5 от ЗКПО отстъпка в размер 1 на сто от дължимия годишен корпоративен данък.
 
-        годишен отчет за дейността (ГОД) не подават данъчно задължените лица, които през данъчния период не са осъществявали дейност по смисъла на Закона за счетоводството  (чл. 92, ал. 4 от ЗКПО). (виж т. 30 от § 1 на ДР на ЗСч.
 
Промяната по отношение на декларирането електронен път и отмяната на право на отстъпка влиза в сила от 2018 г. (§ 48, § 49 и § 61 от ПЗР). 
  • промяна в реда за коригиране на счетоводни и други грешки - при откриване през текущата година на счетоводна грешка или друга грешка, свързана с предходната година, за която е подадена годишна данъчна декларация и законоустановеният срок за подаването й е изтекъл, данъчно задълженото лице може еднократно в срок до 30 септември на текущата година да коригира данъчния финансов резултат и данъчното задължение чрез подаване на нова декларация (чл. 75 ал. 3 - изм.)
Тази нова възможност може да се прилага и при откриване през 2017 г. на счетоводна грешка, свързана с 2016 г. - данъчно задълженото лице може еднократно - в срок до 30 септември 2017 г., да коригира данъчния финансов резултат и данъчното задължение чрез подаване на нова декларация за 2016 г. (§ 50 от ПЗР).
 
При откриване на грешки, свързани с годината преди преходната (в случая преди 2016 г.) се запазва досегашният ред - данъчно задълженото лице уведомява писмено ТД на НАП, който в 30-дневен срок от получаване на уведомлението предприема действия за промяна на данъчния финансов резултат и на задължението за съответния данъчен период.
 
Същото се отнася и при отразяване на коригиращи събития по смисъла на приложимите счетоводни стандарти (чл. 79доп. и § 50 от ПЗР).
  • регламентиране на възможност за избор на новия данък върху разходите в натура за новоучредените данъчно задължени лица – те могат да декларират избора си по чл. 217, ал. 3 за годината на учредяването им с годишната данъчна декларация, подавана за същата година (чл. 217, ал. 4);
  • редакционни промени:
-        в чл. 31, ал. 2 изм. думите „Център „Фонд за асистирана репродукция“ се заменят с „Център за асистирана репродукция“.
 
-   навсякъде в закона думите „Националните стандарти за финансови отчети за малки и средни предприятия” се заменят с „Националните счетоводни стандарти”.
 
Коментар върху промените в ЗКПО, в сила от 01. 01. 2017 г., ще бъде публикуван в януарския брой на списание „Данъци ТИТА“.
 
 
Промените в Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ)
 
 
Промените в ЗДДФЛ, регламентирани в § 51-56 от ПЗР на ЗИД ЗАДС, са свързани с:
  • промени в текстове на разпоредби, свързани с обхвата на необлагаеми доходи, имащи характер на парични и предметни печалби и награди, посочени в чл. 13, ал. 1:
-        т. 20 - прецизирана е разпоредбата относно необлагаемите печалбите от хазартни игри, като е уточнено, че те следва да са организирани с лиценз, издаден по реда на Закона за хазарта или съгласно законодателството на друга държава – членка на Европейския съюз (ЕС), или държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство (ЕИП);
 
-        т. 21ограничава се обхватът на освободените от облагане доходи от печалби и награди от игри на случайността, които не са хазартни игри съгласно т. 20, до допълнителна игра от развлекателни автомати или предметна печалба с незначителна стойност, както от развлекателни автомати, така и от други игри на случайността.
 
Предметна печалба с незначителна стойност е предметна печалба, чиято пазарна цена е до 30 лв. (т. 62 от § 1 на ДР на ЗДДФЛ – нова.);
 
-        т. 22 в обхвата на необлагаемите доходи се включват и наградите, предоставени на ученици за участие в национални и международни олимпиади, състезания и конкурси.
  • промени, свързани с третиране на непарична (апортна) вноска в търговски дружества:
-        чл. 13, ал. 4 – ограничава се обхватът на случаите на освобождаване от облагане на непарична (апортна) вноска в търговски дружества.
 
Целта е да се противодейства на разпространена практика за отклонение от данъчно облагане – а имено възползвайки се от възможността, регламентирана в чл. 13, ал. 4 от ЗДДФЛ, при извършването на непарични вноски в търговски дружества да не се определя данък, а само при продажба или замяна на придобитите по този начин акции и дялове – в редица случаи апортираното имущество се продаваше, след което капиталът на търговското дружество се намаляваше и съответната сума от продажбата се предоставяше необложена на съдружника - физическо лице. С цел преустановяване на тази практика е допълнена разпоредбата на чл. 13, ал. 4 (виж изр. второ и трето);
 
-        чл. 33, ал. 6, т. 11 – нова - регламентира се специален ред за определяне на цената на придобиване при продажба/замяна на дялове/акции, които са получени чрез апорт на акции и дялове в друго дружество. По този начин също се цели да се елиминира съществуваща възможност за отклонение от данъчно облагане.
  • промени, свързани с данъчните облекчения:
-        чл. 22г, ал. 2, т.  2 - прецизирана е разпоредбата, свързана с условията за ползване на за данъчното облекчение за деца с увреждания, като изрично се регламентира, че облекчението се ползва и за годината, в която детето навършва пълнолетие;
 
-        чл. 22днов - въвежда се данъчно облекчение за извършени безкасови плащания. Дава се възможност да се ползва данъчно облекчение в размер 1 на сто от дължимия за годината данък върху общата годишна данъчна основа по чл. 17 от ЗДДФЛ, но не повече от 500 лв., при условие, че:
  1. лицето е придобило през годината доходи, подлежащи на облагане с данък върху общата годишна данъчна основа, т.е. доходи по чл. 25, 30, 32, 34 и 36 от ЗДДФЛ;
  2. сто на сто от паричните доходи са получени по банков път;
  3. извършените безкасови плащания от лицето са в размер 80 или над 80 на сто от доходите, подлежащи на облагане с данък върху общата годишна данъчна основа.
-        чл. 23, ал. 2нова – изрично се регламентира, че данъчните облекчения по ЗДДФЛ се ползват, само при условие липса на подлежащи на принудително изпълнение публични задължения към датата на подаване на годишната данъчна декларация. Аналогично изискване е въведено и в чл. 49, ал. 4 с нова т. 8;
 
-        чл. 23, ал. 3нова – отпада изискването документите по ал. 1, т. 1, 2, 4, 8 и 9 от същата разпоредба, доказващи право на данъчни облекчения да се прилагат повторно към годишната данъчна декларация, когато са представени пред работодателя по основното трудово правоотношение и облекченията са ползвани в пълен размер по реда на чл. 49, ал. 3 и 4 от ЗДДФЛ.
  • промени, свързани с облагането на земеделските стопани:
-        чл. 29, ал. 3 - отстранява се проблем, свързан с определяне на облагаемия доход на земеделските стопани, преминаващи от облагане по реда на чл. 29а към облагане по общия ред на чл. 29 от ЗДДФЛ;
 
-        чл. 29а, ал. 5 регламентира се възможност за новорегистрираните земеделски стопани, които започват дейност през текущата година, да изберат да се облагат по реда на чл. 29а от ЗДДФЛ за същата година;
 
-        чл. 29а, ал. 6 – изяснява се редът, който следва да се прилага след изтичане на 5-годишния срок на избор на облагане по реда на чл. 29а, в случай, че избраният ред се запазва или се преминава на облагане по реда на чл. 29 от ЗДДФЛ.
 
С преходна разпоредба (§ 53 от ЗИД на ЗАДС) се регламентира, че Декларацията по чл. 29а, ал. 4 от ЗДДФЛ, с която се упражнява правото на избор по чл. 29а, ал. 6, т. 2, за 2017 г. се подава в срок до 31 януари 2017 г.
  • промени, свързани с доходи, подлежащи на облагане с окончателен данък. Промяната се отнася заместни физически лица, които са придобили доходи, подлежащи на облагане с окончателен данък по реда на чл. 38 от ЗДДФЛ (най-често дивиденти и лихви от търговски банки) от източници в чужбина. В тази връзка се променя:
-        чл. 55, ал. 2 - отпада изискването окончателният данък върху тези доходи да се декларира и внася всяко тримесечие.
 
-        чл. 67, ал. 4 - регламентира се облагането и декларирането им да става само годишно, съответно дължимият данък да се определя в годишната данъчна декларация и да се внася в срок до 30 април на следващата година. В тази връзка е допълнена т. 3 на чл. 50, ал. 1.
  • промяна в дефиницията на понятието застраховки „Живот“. Промяната е породено от разширяването на обхвата на видоветезастраховки „Живот“, направено с новия Кодекс за застраховането, в сила от 1 януари 2016 г. в раздел І, т. 1 и 3 на приложение № 1 от Кодекса за застраховането (КЗ), към които препраща разпоредбата на § 1, т. 14 от ДР на ЗДДФЛ за целите на данъчното облекчение по чл. 19 от ЗДДФЛ. Дефиницията на § 1, т. 14 от ДР на ЗДДФЛ е прецизирана с цел да се запази досегашната насоченост на облекчението – насърчаване на спестовността, като конкретно се посочват видовете застраховки Живот“ в раздел І, т. 1 и 3 на приложение № 1 от КЗ, за които се ползва данъчното облекчение по чл. 19 от ЗДДФЛ.
  • промени, свързани с годишното деклариране на доходи:
-        чл. 53, ал. 2 – регламентирана е възможност при откриване на грешка в декларираните данни и обстоятелства, основата и определените задължения след 30. 04. данъчно задължените лица имат право, еднократно в срок до 30. 09. на годината, следваща годината на придобиване на дохода, да правят промени чрез подаване на нова декларация.
 
Тази възможност може да се ползва и при откриване през 2017 г. на грешка в декларираните данни и обстоятелства, основата и определените задължения за 2016 г. - данъчно задълженото лице може еднократно в срок до 30 септември 2017 г. да направи промени чрез подаване на нова декларация за 2016 г. (§ 52 от ПЗР на ЗИД ЗАДС);
 
-        чл. 50, ал. 9нова – създадена е възможност за подаване на годишна данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ от наследниците на починали лица. В тази връзка са въведени допълнителни разпореди в чл. 53, ал. 3 - 5 и чл. 54, ал. 3.
 
Коментар върху промените в ЗДДФЛ, в сила от 01. 01. 2017 г., ще бъде публикуван в януарския брой на списание „Данъци ТИТА“.
 
 
Промените в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ)
 
 
Промените в ЗМДТ, регламентирани в § 57 от ПЗР на ЗИД ЗАДС, са свързани с:
  • чл. 11, ал. 4изм. – прецизирани са данъчно задължените лица при концесия. В тази връзка е прецизиране на разпоредбата; 
  • чл. 115анова- регламентира се определяне на разходоориентиран размер на таксите за услуги на общинско ниво;
  • приложение № 2, чл. 3, ал. 1 изм.ускорява се процедурата по издаване на удостоверение за данъчна оценка чрез регламентиране на максимален срок за издаване до 5 дни. Старият срок бе две седмици.
Отново е удължен срокът за влизането в сила на измененията от ЗМДТ, касаещи таксата за битови отпадъци:
 
-        срокът за влизането в сила на измененията на чл. 66 и 67 от ЗМДТ е 01. 01. 2018 г., а
-        срокът за разработването на методика МС съвместно с Националното сдружение на общините за изготвяне на план-сметката с необходимите разходи за дейностите и за видовете основи, които служат за определяне размера на таксата за битови отпадъци - до 31 март 2017 г. (§13 и 13а на ПЗР  от ЗИД ЗМДТ, обн. - ДВ, бр. 101 от 2013 г.).
 
Коментар върху промените в ЗМДТ, в сила от 01. 01. 2017 г., ще бъде публикуван в януарския брой на списание „Данъци ТИТА“.
 
Промените в Закона за счетоводството (ЗСч)
 
Промените в ЗСч, регламентирани в § 58 от ПЗР на ЗИД ЗАДС, са свързани с:
 
  • чл. 2, т. 1 – доп. и т. 4 – изм. - прецизиран е обхватът на икономическите субекти, които са „предприятия“ по смисъла на закона, с цел избягване на административни обжалвания и съдебни спорове;
  • чл. 21, ал. 5нова - предоставя се възможност за определяне на категориите групи предприятия и на базата на обикновения сбор на сумите на показателите по индивидуалните финансови отчети на предприятията от групата, увеличени с 20 на сто;
  • т. 30 от § 1 на ДР на ЗСч – въвежда се легална дефиниция на понятието „предприятия, които не са осъществявали дейност през отчетния период“ за целите на чл. 17, ал. 2 и чл. 37, ал. 2 от ЗСч;
  • други промени:
-        допълва се чл. 61, т. 2доп. (след думите „и неговото“ се добавя „собствено“) и
-        се отменя чл. 67, регламентиращ, че министърът на финансите може да определя допълнителни изисквания към лицата, които съставят финансови отчети на бюджетните предприятия.
 
Гледна точка относно дефиницията на понятието "предприятия, които не са осъществявали дейност през отчетния период", въведена в т. 30 от §1 на ДР на Закона за счетоводството, ще бъде публикуван в януарския брой на списание „Данъци ТИТА“.

 
Промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК)
 
 
Промените в ДОПК, регламентирани в § 58 от ПЗР на ЗИД ЗАДС, са свързани с чл. 113, ал. 6 – нова, чл. 118 ал. 2отм., регламентиращ, че ревизионният акт (РА) се издава от органите по приходите, посочени в чл. 7, ал. 1, т. 4 от Закона за Националната агенция за приходите (ЗНАП).
 
Промените имат за цел да се изчисти противоречието между чл. 118, ал. 2 от ДОПК и чл. 119, ал. 2 от ДОПК (след промяната на ДОПК, в сила от 01. 01. 2013 г.) относно компетентността на органа възложил ревизията да участва и като орган по издаването на РА.
 
Относно въпроса нищожен ли е РА, който при приложимата след 01. 01. 2013 г. редакция на чл. 119, ал. 2 от ДОПК, е издаден с участието на орган по приходите, извън кръга на лицата по чл. 118, ал. 2 от ДОПК (в сила до 01. 01. 2017 г.), е образувано тълкувателно дело № 10/2016 г. пред Върховен административен съд, решението по което ще бъде обект на бъдеща публикации в списание „Данъци ТИТА“ през 2017 г.